דרעי בראיון מיוחד: "הספרדים מספקים עבודה לאלו שלא רוצים אותם"

    ישראל פריי 5 Comment on דרעי בראיון מיוחד: "הספרדים מספקים עבודה לאלו שלא רוצים אותם"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הכלכלה אריה דרעי, העניק ראיון נרחב ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן, ובו התייחס למגוון נושאים בוערים שעל סדר היום. "הדברים שעברנו השנה הם נס מעל לדרך הטבע" – זאת תמצית סיכום השנה בעיניו של דרעי – "הייתה כאן ממשלה קודמת שהייתה רעה ליהודים, לחרדים, לשכבות החלשות, ולמרות שהייתה צריכה להמשיך לתפקד – בס"ד היא נפלה. עברנו בחירות לא קלות, מבית ומחוץ, ונכנסנו לקואליציה טובה. אין לי הסבר לכל זה, נותר לי רק להתמלא שבח והודאה לבורא עולם".

    כשנשאל על פעולותיה של סיעת ש"ס למען פיתרון האפליה בסמינרים, אמר דרעי כי:"אוי לנו שהגענו למצב כזה, ואשרינו שהתברכנו בנציגים שמטפלים בנושא במסירות. רוב הפעילות לא ידועה, מושקעים שעות רבות של פגישות שקטות בדרכי נועם ושלום". הוא ציין כי השנה הנוכחית טובה בהרבה מקודמתה "כל שנה היינו עם 500 בנות שלא שובצו, וכעת הסתיים הטיפול ב-21 בלבד".

    "15 שנה אני מביע דעה עקבית בעד סמינרים איזוריים, אך לא נעשה את זה בכפייה וללא הסכמה. שוחחתי גם עם בנט, הוא מסכים לעמדתי". הוא האריך לפרט את היתרון הגדול של סמינרים שכונתיים קטנים, במתכונת בתי הספר "הרבה יותר קל לנהל מוסד של 250 בנות ולא מוסדות ענקיים, מעין בתי חרושת, של 1200 תלמידות. למה שהילדה לא תוכל לרדת מביתה, וללכת במרחק דקות לסמינר מקומי, במקום לנסוע מרחק רב באוטובוסים, שכשלעצמם מהווים סכנה רוחנית-חינוכית גדולה".

    אריה דרעי לא היסס להציג את התוכנית שתישלף ביום בו לא תיוותר בידיהם ברירה: "נפתח מוסדות לספרדים החל מגני ילדים, ואז -בדומה לבנים שמתחילים רובם ככולם בתלמודי התורה הספרדיים וממשיכים לישיבות הספרדיות- כל הבנות ימשיכו באופן אינטגרלי לסמינרים. נקים מערכת שכונתית-עירונית-ממלכתית. אולי נרוויח מזה גם מקומות עבודה לנשים ספרדיות, הרי בכל הסמינרים אין מנהלות ומורות ספרדיות, אנחנו מספקים מקומות עבודה לאלו שדוחים אותנו".

    שר הכלכלה נשאל מדוע הוא מסרב לחתום על סעיף 52 שיסלול את העברת מתווה הגז, למרות שהוא תומך בו, ובתגובה תיאר דרעי את השתלשלות ההצבעה: "אני לא שר הגז. באופן אקראי, נפל בחלקי כשר הכלכלה היכולת לחתום על סעיף -שלא הופעל מעולם- ושדרכו אפשר לעקוף את הממונה על ההגבלים עסקיים, בתואנה של שיקול ביטחוני. חשבו שאהיה חותמת גומי. עמדתי על כך שהמתווה יפורסם, הכנסנו בו שינויים והבאנו אותו לדיון ציבורי ולשקיפות. בכדי למנוע תקדים לפיו שיקולים פוליטיים יגברו על שיקולים מקצועיים, דרשתי שהסעיף יגיע לאישור הממשלה. אינני מתחמק מאחריות, ומקווה שיימצא הרוב להעברתו".

    אל מול הביקורת שסופגת החלטתו לסגור את הביתנים הישראליים בתערוכות בחו"ל בימי ראש השנה, אמר דרעי: "אוי לו לעם שלא מכבד את חגיו. אפשר לקיים תעסוקה ומסחר בהצלחה, ללא פגיעה בשבתות וחגים. הביתן נושא דגל ישראל, ומציג חברות ישראליות – איך שייך לפתוח אותו בראש השנה ?! כשנבחרת ישראל לא משחקת ביום כיפור, זה מתקבל על דעת כולם, מדוע בראש השנה זה שונה?!".

    הוא ביקש שלא להתייחס לאישור שהוא נדרש לספק נבחרת ישראל בכדורגל למשחקים בשבת, והסתפק בחשיפת מכתב שהתקבל בלשכתו, עליו חתומים 550-600 שחקנים מובילים, שמבקשים ממנו למנוע את המשקים בשבת.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      מי המנהלים שעובדים אצל אישתך בסמינר? מי מזכיר ש"ס

    2. 3

      יישר כוח גדול, אנחנו גאים בך, ה' איתך גיבור החיל, אוהבים אותך לאורך כל הדרך.

    3. 2

      למה לחכות ?! בא נראה את כבוד הרב דרעי פותח בשנה"ל הקרובה סמינרים ומוסדות רק לספרדים זה לא גזעני ולא אפלייתי, כשזה יקרה באמת יראו את היופי של בני עדות המזרח, בשביל מה לכם להיטמע באגוסטיות של האשכנזים ועוד שלל מעלות…, ראו את תלמידי הישיבות הספרדיות כיקרי ורינת התורה וכדו, הטוהר ננסך על פניהם, ולהבדיל ראו את בנימעזות המזרח הלומדים בישיבות אשכנז מה יצא מהם ? שהחליפו את שם משפחתם ממזרחי למזרחנוביץ ?! שהצביעו בבחירות יהדות התורה במקום ש"ס ?!
      ר' אריה החזר עטרה ליושנה ופתח מוסדות לספרדים.